GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWalce i Polki w Multikinie
Strona 2 z 3
Do przedstawienia wybrano artystów raczej doświadczonych niż początkujących, co świadczy o tym, że gatunek operetki jest trudniejszy do zaprezentowania na scenie od opery i coraz mniej jest w świecie artystów zdolnych do spełnienia wszystkich warunków niezbędnych – posiadjących znakomite warunki głosowe, doskonałą prezencję, umiejętność scenicznego mówienia i przynajmniej podstaw tańca.
Artystów operetkowych wypierają soliści musicalowi, którzy też muszą się dobrze ruszać, ale ich głosy wspomagają mikrofony. W przedstawieniu oglądanym na ekranie partię Rozalindy kreowała dosyć już stateczna pani Michaela Kaune, a jedynie jej pokojówka Adela wyglądała dosyć młodo i świeżo – w tej roli Daniela Fally.
Najlepszym głosem dysponowała w charakterystycznej, queerowej roli księcia Orlowskiego pochodząca ze Wschodu Zoryana Kushpler, natomiast amantem – tenorem operowym Alfredem został Rainer Trost. Repertuar arii, które w wolnych chwilach intonuje on czy to w salonie Rozalindy, czy w celi więziennej jest zaiste imponujący. Mamy tutaj fragmenty Rigoletta Verdiego, Madama Butterfly Pucciniego, Walkirii Wagnera, Wesela Figara Mozarta i kilku innych, i są to fragmenty tak sprytnie dobrane, że pełniący rolę strażnika więziennego Frosha Peter Simonischek, może traktować je jako zachętę do dialogu z osadzonym. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |