GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościHenryk Konwiński – jubileusz w Operze Śląskiej w Bytomiu
Strona 4 z 4
Spodziewałem się oczywiście, że będzie to perfekcyjnie zespolona z muzyką a zarazem pełna finezji i fantazji realizacja sceniczna. Tak było. W dodatku cudowna scenografia i przepyszne kostiumy Ireneusza Domagały. Ale poziom techniki tańca klasycznego i nadzwyczajny wyraz artystyczny solistów i zespołu baletowego Opery Śląskiej kompletnie mnie zaskoczył. Oczekiwałem bardzo dobrego wykonania. A było rewelacyjne.
Czuło się, że przeważnie bardzo młodym artystom taniec sprawia radość, że nie ma dla nich granic, których nie byliby w stanie przekroczyć. Przeżyłem chwile obcowania z pięknem, które daje poczucie radości życia. Nie sposób nie zachwycić się niezawodną i pełną wdzięku odtwórczynią roli Kitri: Japonką Kurara Ushizaka, a jeszcze bardziej jej partnerem, młodziutkim Maciejem Pletnią, który w zastępstwie chorego kolegi praktycznie bez pełnych prób olśniewająco wykonał pierwszy raz w życiu rolę Basilia.
Może trochę na wyrost powiedziałem jego profesorowi, Kazimierzowi Cieśli, że tak właśnie narodziła się gwiazda. Ale mam nadzieję, że się nie zagalopowałem. Zachwycający był urodziwy Włoch Alberto Pacetto jako Espada, a także dwie piękne dziewczyny: Sara Guarnieri (Mercedes) i Mitsuki Noda (Uliczna tancerka oraz Królowa Driad). Tańczyli perfekcyjnie. Dyrygowała z niesamowitym wyczuciem koordynacji muzyki z tańcem, a do tego z niebywałym wdziękiem Agnieszka Nagórka. To były piękne dni… Piotr Nędzyński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |