opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Turandot 23-205.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

91 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

30. Festiwal im. Adama Didura w Sanoku

Dyrektor muzyczny powinien gwieździe swojego teatru ten nieszczęśliwy pomysł po prostu wyperswadować. Artystka dysponuje ładnym sopranem liryczno-koloraturowym i w tego rodzaju repertuarze zawsze była świetna. Ale Norma to partia przeznaczona na sopran dramatyczny (chociaż z koloraturą). Trzeba ekspansji wokalnej nie tylko w średnicy i górze skali, ale także w dole. Już pierwsza fraza: „Sediziose voci, voci di guerra” jest napisana w dolnym rejestrze. A musi brzmieć wręcz stentorowo. Sills i Gruberova (też lekkie soprany) po prostu sobie to odpuściły markując zaledwie dźwięki. Kasia udawała sopran dramatyczny hucząc jak – nie przymierzając – syrena portowa. Skutek był taki, że przez sztuczne przyciemnianie dołu skali straciła swobodę w górze (co jak u Sills i Gruberovej mogłoby być jej atutem) i ostatecznie jedyne w miarę naturalne, bo prawidłowo podparte, były tylko dźwięki w średnicy.

 

Didur,Festiwal 111-182

 

Przykro mi, ale muszę być wierny zasadzie: VERITAS! PRAWDA! To była wokalna katastrofa. Tym bardziej ewidentna, że w partii Adalgisy, która w duetach z Normą powtarza te same frazy aż do wysokiego „c”, Monika Korybalska była niezawodna, a nawet brawurowa. Tomasz Kuk (Pollione) i Volodymir Pankiv (Oroveso) śpiewali poprawnie, ale nic więcej. Fenomenalne wrażenie wywołało przedstawienie opery XVII-wiecznego kompozytora angielskiego, Henry Purcella Dydona i Eneasz. To dzieło genialne i genialna była też interpretacja partii Dydony w wykonaniu Olgi Pasiecznik. Pozostali soliści, tancerze, chór i orkiestra Polskiej Opery Królewskiej oraz dyrygent Krzysztof Garstka (grał też na klawesynie) byli na solidnym poziomie. Dobra inscenizacja. Niestety zawiedli mocno artyści z Ukrainy. Balet Korsarz Adolphe’a Adama był tańczony chaotycznie, niezgrabnie i bez jakiejkolwiek sensownej myśli choreograficznej bądż inscenizacyjnej. A zespół nazywa się dumnie: „Royal Lviv Ballet”. Żałosne i śmieszne. Na wysokim poziomie artystycznym były dwa koncerty. Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus wykonała Koncert skrzypcowy d-moll Henryka Wieniawskiego (solista: Jarosław Żołnierczyk) i Kwartet smyczkowy F-dur nr 12 Antonina Dworzaka. Ave Verum Corpus Requiem Wolfganga Amadeusza Mozarta w kościele Przemienienia Pańskiego usłyszeliśmy w interpretacji solistów, chóru i Śląskiej Orkiestry Kameralnej pod dyrekcją Macieja Tomasiewicza. Mam nadzieję za rok powrócić na mój ukochany Festiwal w Sanoku.

                                                                                  Piotr Nędzyński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART