GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości30. Festiwal im. Adama Didura w Sanoku
Strona 3 z 4
Następnego dnia po recitalu Rafała Siwka wysłuchałem z wielką uwagą koncertowego wykonania jednej z moich ukochanych oper – Normy Vincenza Belliniego. Był to występ solistów, chóru i orkiestry Opery Krakowskiej pod dyrekcją znakomitego dyrygenta, Tomasza Tokarczyka. Czekałem na Normę Katarzyny Oleś-Blacha z wielkim zainteresowaniem, mając w pamięci oczywiście siedem nagrań Marii Callas, po kilka Joan Sutherland i Montserrat Caballe, a do tego Eleny Souliotis, Beverly Sills, Zinki Milanov i paru innych oraz wiele wykonań na scenie.
Spotkał mnie straszliwy zawód. Muszę to napisać zgodnie z łacińską maksymą wywiedzioną od Arystotelesa: „Magnus amicus Plato, sed magis amica veritas” (pamiętam ją jeszcze z liceum i stosuję się do niej przez całe życie niezależnie od kosztów). Katarzyna Oleś-Blacha po prostu nie powinna tej partii śpiewać, bo zwyczajnie nie ma do niej odpowiedniego głosu (gdy cesarz Napoleon odwiedzając kiedyś jakieś miasto zapytał, dlaczego nie było salutu armatniego i usłyszał w odpowiedzi, że jest parę powodów: po pierwsze – nie mamy armat, to przerwał merowi oświadczając, że dalej nie ma o czym mówić). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |