GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOpera Krakowska „Orfeusz w piekle” Offenbacha
Strona 3 z 3
Brawurowa jest Monika Korybalska jako Wenus - piszę o niej jako jednej z pierwszych, bo chociaż to nie najważniejsza w tej operetce partia, to jej głos i perfekcja produkcji wokalnej oraz sceniczna obecność predestynują, moim zdaniem, do wielkiej kariery. Dwa świetne tenory i dwie ciekawie skonstruowane (oraz zaśpiewane) role: Adam Sobierajski jako demoniczny Arysteusz-Pluton oraz Dominik Sutowicz jako nieco safandułowaty Orfeusz.
Kupidyn (Cupidon) Pauli Maciołek to dla mnie odkrycie młodziutkiej i bardzo utalentowanej śpiewaczki. Wymienię już tylko pozostałych: zabawny Łukasz Ratajczak jako Merkury, komicznie zasępiona (słusznie - wobec zdrad Jowisza) Junona czyli Karin Wiktor-Kałucka, przemyślnie przerysowany dzięki kostiumowi i naturalnej vis comica Michał Kutnik jako John Styx, posągowa Minerwa Magdaleny Barylak, nieco (celowo) prymitywny Mars Sebastiana Marszałowicza i urocza Diana Agnieszki Kuk, której kuplety na temat smętnego losu pięknego kochanka Akteona, zamienionego w jelenia, pozostają we wdzięcznej pamięci.
Absolutnie brawurowe są wszystkie sceny zbiorowe, świetnie utanecznione, na czele z Rondem Przemian w finale I aktu i oczywiście z rewelacyjnym Kankanem w akcie II. Scenografia jest bogata i wykorzystuje zgrabnie projekcje obrazów w tle. Przepyszne kostiumy! Dyrygował Tomasz Tokarczyk z właściwym sobie wdziękiem, werwą i wyczuciem stylu. Bawiłem się świetnie i jak sądzę reszta widzów także, czego dowodziła stojąca owacja. Piotr Nędzyński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |