GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOpera Krakowska „Orfeusz w piekle” Offenbacha
Strona 1 z 3
Szampański humor jest w tym przedstawieniu. Zaczyna się dowcipnymi scenkami w trakcie uwertury: trochę zawoalowany, ale ewidentny seks o różnych odcieniach w legendarnym Lasku Bulońskim, będącym symbolem erotyzmu wyuzdanego. Paryż Offenbacha, ale przeniesiony w czasy mniej więcej współczesne. Pojawia się Opinia Publiczna.
Na trzecim przedstawieniu, które oglądałem i omawiam, była to fenomenalna wokalnie i aktorsko Anna Lubańska. Wyraźnie wystylizowana na Beatę Szydło, chociaż bez broszki (chyba, że nie dowidziałem, bo mam już 73 lata). Nosi szary strój urzędniczki średniego szczebla, jest zasadnicza i prawomyślna. Grubo ciosana, krępa jak manekin kobiety niestandardowych rozmiarów (w rozumieniu domów mody). I jak manekin pozbawiona daru myślenia, pewna siebie jak tylko może być pewna siebie głupota bez cienia własnego zdania, wygrywająca 1 do 27 i bardzo z tego „sukcesu” zadowolona. Cudo! Brawa dla reżysera. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |