GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPełnoletnie Sacrum Profanum
Strona 2 z 4
Kompozycja Olgi Neuwirth w sferze nierzeczywistości oscyluje pomiędzy wyszukaną aurą dźwiękową, a wyłaniającymi się od czasu do czasu motywami marszowymi czy tanecznymi, pochłanianymi wszakże przez gęstą materię dźwiękową zanim na dobre zaistnieją. Brytyjscy kameraliści posiadają znaczne doświadczenie w zakresie wykonawstwa nowej muzyki. Osiągnięta swoboda techniczna w tym zakresie pozwala im skupić się na problemach interpretacyjnych niekiedy bardzo skomplikowanych partytur.
Pewną słabością programu omawianego koncertu było jego zestawienie z utworów jednorodnych stylistycznie, a co za tym idzie małe skontrastowanie w tym względzie. Głównym punktem programu późnowieczornego koncertu sobotniego 2 października było wykonanie monodramu Lo firgai. Maska Aleksandra Nowaka na motywach opowiadania Stanisława Lema.
To w tej chwili najwybitniejszy polski kompozytor operowy. W przeciwieństwie do wielu innych przedstawicieli uprawiających obecnie ten rodzaj artystyczny na świecie, w jego utworach w znacznym stopniu pozostaje obecny zarys fabularny oraz dająca się uchwycić akcja. Kobiecy podmiot przywołanych w monodramie zdarzeń, powodowany poszukiwaniem ideału, trafia do bliżej nieokreślonej krainy, a następnie na dwór jej władcy, gdzie spotyka osobę, którą obdarza uczuciem. Po jej zniknięciu wyrusza na poszukiwania, w trakcie których na jej drodze staje buddyjski mnich, wyjaśniający, że wszystko to stanowi próbę inicjacyjną. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |