GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTeresa Żylis-Gara (1930-2021): najsłynniejszy polski sopran II połowy XX wieku
Strona 15 z 18
Pozostałe, których jeszcze nie wymieniłem, a które mam w kolekcji to: Mose Rossiniego, partia Anaide (RAI, 1968), Guglielmo Tell Rossiniego, partia Mathilde (Staatsoper Hamburg, 1974), Il trovatore Verdiego, partia Leonory (Metropolitan Opera, 1983), Tosca Pucciniego, partia tytułowa (Metropolitan Opera, 1975), Madama Butterfly Pucciniego, partia tytułowa (Metropolitan Opera, 1981), Suor Angelica Pucciniego, partia tytułowa (Metropolitan Opera, 1977) Turandot Pucciniego, partia Liu (Deutsche Oper Berlin, 1975), Benvenuto Cellini Berlioza, partia Teresy (RAI, 1973), Manon Masseneta, partia tytułowa (Chicago Lyric Opera, 1973), Der Rosenkavalier R. Straussa, partia Oktaviana (Glyndebourne Festival, 1965).
Jest kilka płyt z ariami, głównie Verdiego, Pucciniego, Czajkowskiego i Moniuszki, nagranych w studiu. Jest świetne nagranie Requiem Verdiego, dokonane przez POLSKIE NAGRANIA z Orkiestrą i Chórem Filharmonii Narodowej w Warszawie pod dyrekcją Kazimierza Korda (Krystyna Szostek-Radkowa, Wiesław Ochman, Leonard Mróz) domyślnie gdzieś w latach 70-tych, które mam na płytach winylowych kupionych wtedy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |