opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




23 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

30 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Repertuar na powitanie lata

Jest tylu ludzi, którzy martwią się i dbają o losy musicalu w Polsce, że moje zainteresowanie tą sprawą wydaje się zbędne. Byłem blisko Danuty Baduszkowej, która w głębokim PRL – u rozpoczynała batalię o prawo uprawiania tej dziedziny sztuki. Potem sam przykładałem się do tego, produkując we Wrocławiu Damę od Maxima, Hello Dolly i Krasnoludki, Krasnoludki…, w Łodzi Błękitny zamek, a w Warszawie i Poznaniu Skrzypka na dachu. Kiedy okazało się, że śpiewacy operowi i operetkowi to zupełnie inna profesja niż artyści musicalowi, przestałem uczestniczyć w budowaniu tego repertuaru, podziwiając tylko osiągnięcia Jerzego Gruzy, Wojciecha Kępczyńskiego czy Wojciecha Kościelniaka.

 

Toteż ostatnio żwawo ruszyłem do Teatru Muzycznego w Poznaniu, aby zobaczyć jego najnowszą reżyserię Kombinatu według własnego scenariusza do muzyki i tekstów Grzegorza Ciechowskiego. Nie zawiodłem się. Spektakl pod każdym względem perfekcyjny. No, może trochę za długi, ale inscenizacyjnie, reżysersko i choreograficznie niemal doskonały. Dyrektor Przemysław Kieliszewski znając moje przewrażliwienie na mega dźwięki uwielbiane przez wyznawców Ciechowskiego, był zaskoczony tym razem moją odpornością na decybele.

 

Nie wiedział bowiem, że już w latach 80 – tych w Teatrze Wielkim w Łodzi zagraliśmy z Ewą Wycichowską jej balet Republika – rzecz publiczna z Grzegorzem i jego zespołem na scenie, entuzjazmem tłumów młodzieżowej publiczności, ale protestami tradycyjnych melomanów. Po Gdyni (Teatr Baduszkowej), Warszawie (Roma), Wrocławiu (Capitol), Poznań stał się kolejnym miastem, gdzie uprawia się musical z prawdziwego zdarzenia. Oby do rychłych sukcesów w nowo wybudowanej siedzibie. 

 

Przed kilkunastu dniami uczestniczyłem w próbie generalnej Wieczoru Baletowego zaplanowanego w Auli Artis, jako że Pod Pegazem rozpoczął się remont sceny, który podobno trwać będzie aż 2 lata. Okazało się, że Aula Artis usytułowana obok poznańskiej Cytadeli, jest idealnym miejscem do prezentacji spektakli baletowych zarówno dzięki powierzchni sceny, jak i amfiteatralnego umieszczenia rzędów krzeseł na blisko 500 – osobowej widowni. Wprawdzie bez kanału orkiestrowego, co bez szkody dla kształtu tanecznych produkcji można zastępować nagraniami.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART