opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

61 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Pierwsza Bilińska

Anna Bilińska, polska malarka XIX-wieku, była pierwszą rodaczką, której udało się zdobyć międzynarodowe uznanie w dziedzinie sztuk pięknych. Świat sztuki zagarnięty przez mężczyzn z trudem poddawał się nowatorskiej inicjatywie rodu kobiecego. Dopuścił kilka wybitnych autorek powieści. Mogły sobie panie pisać wiersze, pamiętniki, listy, mogły nawet grać na fortepianie, ale tworzenie nowych utworów należało już do kompetencji gentlemanów. Także dyscyplina malarstwa i rzeźby należało do typowo męskich.

 

Biilinska 1

 

Camille Claudel, kochanka wielkiego Rodina mogła tworzyć tylko w cieniu swego partnera. We Francji stworzono nawet specjalną prywatną szkołę dla kobiet mających zainteresowania i talenty w malowaniu i rzeźbieniu, która nazywała się Academie Julian. Do niej właśnie trafiła po pierwszych lekcjach rysunku i malowania w Warszawie u Wojciecha Gersona, urodzona w 1854 roku Anna Bilińska, bo wstęp do publicznej, państwowej akademii był niemożliwy. Największa jak dotąd wystawa Anny Bilińskiej w Muzeum Narodowym w Warszawie została przygotowana i zainscenizowana z ogromną pieczołowitością. Zrekonstruowano np. pracownię Academie Julian, a także w przewodniku skomentowano wszystkie prezentowane prace. Autorki ekspozycji uważnie prześledziły niemal każde pociągnięcie pędzlem artystki szukając uzasadnienia w jej temperamencie, wrażliwości, życiowej mądrości. Tak np. półakt męski z 1885 roku malowany na paryskiej Akademii, który autorka ozdobiła na marginesie ad hoc rysowanymi karykaturami, został skomentowany w taki sposób: „przedstawiła samą siebie w trakcie malowania: jej zaczerwienione uszy mają zapewne oznaczać, że jest tematem kąśliwych komentarzy koleżanek z pracowni".


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART