GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Madama Butterfly” w Opéra du Rhin w Strasburgu
Strona 2 z 5
Dodajmy: wizerunek bardzo uproszczony, gdyż to pozwala tego „drugiego” łatwiej i skuteczniej kontrolować. Zarazem w zamieszczonym w programie słowie wstępnym Pensotti wspomina jeszcze o tym, że ów „drugi” może być także zniekształconym odbiciem tej samej osoby, jak to ma miejsce w przypadku Cio-Cio San, w której ściera się kultura orientalna z zachodnią.
Według reżysera niejako zachodnim sobowtórem tytułowej bohaterki jest w tej operze postać Kate. Do tych rozważań dorzuca on jeszcze wpływ przeszłości na bohaterkę, która zadaje sobie samobójczą śmierć tym samym sztyletem, którym odebrał sobie życie jej ojciec i tym samym jakby podąża za swymi traumatycznymi wspomnieniami.
I tak oto wizja Pensottiego wyraźnie eksponuje tematykę tożsamości, z którą według Pensottiego Cio-Cio San ma poważne problemy, co przejawia się w tym, że za wszelką cenę usiłuje stać się kimś innym niż jest naprawdę. Rezygnuje ze swojej religii, zrywa więzi z rodziną, próbuje zachowywać się jak kobieta z zachodniego świata, urządza swój dom w amerykańskim stylu. Nie mamy tutaj zatem do czynienia z banalną historią miłości dziewczyny do mężczyzny, lecz z opowieścią o walce jednostki z własną samoświadomością. O ile jednak tak nakreślona przez reżysera koncepcja może wydawać się interesująca, o tyle jej realizacja nasuwa wiele wątpliwości. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |