GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKleks z nutką dramatu
Strona 2 z 2
Są tutaj różne zagadkowe ciekawostki – np. bajkowa dziewczynka z zapałkami grana jest przez Wandę Siemaszko, chyba najstarszą aktorkę Teatru, zaś w roli (nagranej na wideo) Królewny Żabki pokazuje się widzom dyrektorka żydowskiej sceny Gołda Tencer. Te pomysły dodają smaku całej opowieści. Bardzo dobrze odbierany jest Piotr Siwek najwyższy aktor w zespole, któremu przypadła rola Kleksa (bo musi górować nad dziećmi), świetnie też zapisał się Jerzy Walczak w roli Szpaka Mateusza.
Fantazyjnie choć skromnie pomaga spektaklowi oprawa scenograficzna Anny Met, przejrzyste są układy taneczne Katarzyny Sikory. Kilka słów należy się muzyce Aleksandry Gryki. Jest ona stworzona w stylu współczesnego popu, hip-hopu czy rapu. Partie śpiewane są niewyrafinowane, operujące w obszarze jednego-dwóch dźwięków. Bardziej rozbudowany i rytmicznie akcentowany jest akompaniament.
Wspomnieć trzeba, że piosenki, a więc umuzycznione wierszyki Brzechwy o zwierzętach czy warzywach na targu nie mają nic wspólnego z cieszącymi się niegdyś dużą popularnością chwytliwymi i melodiami Andrzeja Korzyńskiego z filmu Akademia Pana Kleksa w reżyserii Krzysztofa Gradowskiego. Tylko w jednej scence aktor samodzielnie nuci jedną z tamtych melodii – Witajcie w naszej bajce. Tutaj właśnie dzieciństwo beztroskie spotyka się z bardziej świadomą dorosłością, co jest zasługą tego teatralnego pomysłu. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |