GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŁańcuch nie został zerwany
Strona 1 z 2
Wbrew wszelkim przeciwnościom losu XVIII Festiwal imienia Witolda Lutosławskiego doszedł ostatecznie do skutku. W ramach koncertu inauguracyjnego 24 maja w Studiu Polskiego Radia imienia patrona festiwalu wystąpiła Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie pod dyrekcją Moniki Wolińskiej. Wypełniające go kompozycje reprezentowały nurt szeroko pojętej stylizacji.
Niewątpliwie można do niego zaliczyć Partitę na skrzypce, fortepian obbligato i orkiestrę Witolda Lutosławskiego. Na barokowe odniesienia wskazują przede wszystkim ustępy, których przebieg opiera się na technice imitacyjnej pomiędzy instrumentem solowym i towarzyszącym mu zespołem. Przedzielają je intermedia o wyszukanej fakturze instrumentalnej, dobarwianej szklistymi dźwiękami czelesty oraz harfy i dzwonów rurowych, które są swobodniej ukształtowane za sprawą wprowadzonego czynnika aleatorycznego. Fortepian wchodzi jedynie w krótki dialog ze skrzypcami, by dopiero w zamykającej kodzie współtworzyć wraz z nimi narastające napięcie. Jako solistka wystąpiła Roksana Kwaśnikowska, która w pełni sprostała wirtuozowskiemu zacięciu swojej partii. Twórczość Konstantego Regameya, jak i jego zamordowanego w okresie wielkich czystek w ZSRR ojca Kazimierza, wytrwale propaguje w Polsce Jerzy Stankiewicz. Dobrze więc się stało, że w programie omawianego koncertu znalazł się jego orkiestrowy Autograf.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |