opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 czerwiec 2021       


Wydarzenia

  • La Fenice 613-37.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

30 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Łańcuch nie został zerwany

 

 

To wysublimowane studium dźwiękowe, operujące w znacznej mierze statyczną aurą brzmieniową, współtworzoną przez wyraziste efekty artykulacyjne jak pizzicata, glissanda i tremola, a także zastosowanie mikrotonów. Druga część odznacza się bardziej skontrastowanym przebiegiem,wyznaczanym przez kulminacje dynamiczne.

 

Monika Wolinska

 

A wszystko to ujęte zostało w neoklasyczne ramy dostarczone przez dwudziestowiecznych Rosjan. Dumbarton Oak Concerto Es-dur Igora Strawińskiego nawiązuje trzyczęściową budową i materiałem muzycznym do popularnych w XVIII wieku divertimenti, a nawet plenerowych serenad, zważywszy obsadę i rolę instrumentów dętych.

 

Roksana Kwasnikowska

 

W fanfarowych motywach finałowego Con moto dosłuchać się można dalekich reminiscencji modnej wówczas musiki curiosa spod znaku Leopolda Mozarta. Z kolei środkowe Allegretto pod względem pełnej wdzięku motoryki i dialogujących ze sobą muzyków przywołuje aurę utworów tego gatunku Wolfganga Amadeusa, szczególnie że dyrygentka wyeksponowała artykulacyjną lekkość w ich grze. Zamknęła koncert I Symfonia „Klasyczna” D-dur op. 15 Siergieja Prokofiewa, dzieło par exellence stanowiące pastisz stylów z poprzedniej epoki, z ich motoryką, wyrazistym pulsem rytmicznym i przejrzystością orkiestracji. Kompozytor zarazem  zaznaczył jednak autorskie ujęcie, przejawiające się w przesunięciu akcentów, nadających całości ironiczne spojrzenie z perspektywy późniejszych czasów, czy zastąpieniu tradycyjnego menueta pochodzącym z tej samej epoki gawotem. Monika Wolińska w pełni zaufała partyturze, nie siląc się na jej odkrywcze odczytanie, poprzestając natomiast na wyegzekwowaniu odpowiednich temp i unikając przesadnych kontrastów dynamicznych czy agogicznych. A więc wszystko z zasadą klasycystycznego decorum czyli stosowności. 

                                                                                              Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART