GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSianie muzycznej pietruszki
Strona 4 z 4
W dalszej części filmu tematy wymyślone przez Mosseri i wykonywane z fortepianem, zostają wzbogacone o brzmienie orkiestry smyczkowej, co zdaniem kompozytora lepiej opisywało sielski krajobraz w Arkansas, wymarzony przez głównego bohatera filmu Jacoba. Jemu poświęcony jest fragment Jacob's Preyer. Koreańczyk zaprzyjaźnia się na tym odludziu z nieco nawiedzonym Amerykaninem Paulem, który również otrzymał od kompozytora swój portret muzyczny Paul's Antiphony.
Ma także swój dźwiękowy obrazek tytułowa pietruszka – Minari Suite. Te fragmenty nagrywano w Macedonii. Generalnie muzyka do tego filmu jest dosyć prosta i skromna. Kompozytor tak to tłumaczy: „Nie chciałem czegoś bombastycznego i imponującego rozmachem. Z uwagi na delikatność i intymność treści najlepsza będzie zupełna prostota”. Uważny obserwator dostrzeże, że nie cały materiał soundtracka został wykorzystany w gotowym filmie, pojawiają się tutaj natomiast inne dźwięki, np. odgłosy natury, piosenki nadawane przez jakiś koreański kanał telewizyjny, ale to już tylko dodatek do całości oprawy.
Jak powiedział kiedyś znawca przedmiotu i hollywoodzki kompozytor John Williams – najlepsza muzyka w filmie to taka, której nie słyszymy. Ktoś inny przekształcił tę maksymę na bardziej artystowską – najlepsza muzyka filmowa to taka, która się obroni poza kinem. Wreszcie wielu uważa, że najlepsza muzyka jest nagradzana Oskarem. Dla nas jest jasne, że najlepszą muzykę filmową tworzył Wojciech Kilar. Wie to każdy maturzysta. Nie znaczy to jednak, że nie posłuchamy chętnie soundtracka z filmu Minari. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |