GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSianie muzycznej pietruszki
Strona 2 z 4
To strona promocyjno – kulinarna, ale jest także promocja muzyczna. Soundtracki do wielu znanych filmów żyją często własnym życiem, przypominając kinomanom nastroje wywołane ilustracją dźwiękową. Film Minari także poszedł tym tropem i złożony z 16 krótkich muzycznych obrazków przegląd ścieżki dźwiękowej już znalazł się w sieci.
Autorem oprawy muzycznej jest 35-letni Amerykanin, mieszkający oczywiście w Los Angeles, Emile Mosseri, który robi już szybką karierę jako kompozytor filmowy i telewizyjny, a prócz tego udzielając się jako pianista, piosenkarz i producent muzyczny. Jest absolwentem Berklee College of Music, wie „z czym się to je", czyli jakie są wymagania stawiane przed kompozytorem muzyki filmowej. Minari to obraz liryczny, mający wzruszać, pokazujący różne odcienie życia ludzkiego, skromne radości, wahania, błędy. Minari prezentuje tradycyjną, zwykłą (choć koreańską), pełną rodzinę, w której jest ojciec, matka, dwoje dzieci i babcia.
Tu nie ma romansów na boku, nie ma zdrad, jest natomiast miłość i przywiązanie, co nie znaczy, że nie zdarzają się kłopoty i konflikty. Muzyka do takiego obrazu musi napawać spokojem, liryzmem. Nie ma miejsca na ryki, ostre brzmienia, budowanie horroru itp. Tak też podszedł do swego zadania Emile Mosseri. Dokładnie przestudiował scenariusz, wczuł się w atmosferę tego opowiadania i zaczął. Jak? Tutaj pewne zaskoczenie. Pierwsza ilustracja dźwiękowa, jaka płynie z ekranu do złudzenia przypomina specyficzny fragment z opery Pucciniego „Coro a bocca chiusa''z II aktu Madama Butterfly, czyli chór śpiewający mormorando na tle spokojnie kroczących tonów orkiestry. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |