GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWiosna po francusku
Strona 1 z 2
Bardzo interesujący recital pieśni do słów poezji francuskiej zaprezentowała publiczności internetowej Opera na Zamku w Szczecinie. W interpretacji Ewy Olszewskiej – sopran usłyszeliśmy bardzo ciekawy program złożony z pieśni Benjamina Brittena, Erika Satie, Manuela Rosenthala, Claude Debussy'ego i Julesa Masseneta. Pieśni przeplatane były kilkoma solowymi utworami fortepianowymi w realizacji Olgi Bila, grającej bardzo sprawnie choć z nut, klimatyczne impresje „geograficzne” Debussy'ego.
Jednak uwaga była skupiona z wielu względów głównie na śpiewaczce, która w sposób niezwykły realizowała przekaz muzyczny dołączając do niego bogatą stronę wizualną. W jej wykonawstwie nie było nic statycznego, całą sylwetkę: ręce, głowa, twarz, włosy dynamiczna interpretacja wprawiała w nieustanny ruch. Słuchacz patrzący w ekran monitora nie poddawał się ani na chwilę uczuciu znużenia, zwłaszcza, że francuski tekst nie był tłumaczony na żywo, a słowa, jak to w śpiewie, często i tak były niezrozumiałe.
Rzadko jednak mamy do czynienia ze śpiewaczką tak doskonale przygotowaną muzycznie i aktorsko do wykonania dosyć skomplikowanego i trudnego muzycznie repertuaru. Pomijając już niewątpliwe zalety urody Ewy Olszewskiej to, że wystąpiła w dwóch odmiennych kolorystycznie, bardzo twarzowych sukienkach, również miało tutaj znaczenie budowania nastroju. W cyklu dosyć ponurych i dramatycznych pieśni Benjamina Brittena do słów Arthura Rimbauda śpiewała w sukni koloru zgniłej zieleni, pozostałą część koncertu zawierającego bardziej swobodne, czasem absurdalne treści, miała sukienkę czerwonawą. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |