GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDziwne koleje losu polskich oper współczesnych (2)
Strona 2 z 8
Natomiast pojawienie się na proscenium Krzysztofa Warlikowskiego wywołało mieszaninę oklasków i oburzenia. Jeszcze w tym samym roku Roger pojawił, się pod batutą Marka Edlera, na festiwalu Bregenz, reżyseria była dziełem Davida Pountney’a. Premiera przygotowana we współpracy z Gran Teatre del Liceu, gdzie można go było podziwiać od listopada 2009.
8 października 2000 roku pojawił się Król Roger w De Nederlandse Opera w Amsterdamie, inscenizacja była dziełem Johannesa Schaafa, scenografia – Ericha Wondera, dyrygował Hartmut Faenchen, w obsadzie między innymi dwaj Polacy: Piotr Beczała – Pasterz i Marek Gasztecki – Archiereios. Partię tytułowego władcy Sycylii śpiewał James Johnson, Roksany – Brigitte Hahn.
Ostatnimi laty sporo w kwestii popularyzacji dzieła Karola Szymanowskiego zrobił Mariusz Treliński, którego inscenizacje oglądano najpierw w 2000 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, później Operze Wrocławskiej (2007). Wrocławska inscenizacja stała się podstawą dla wystawienia dzieła w Teatrze Maryjskim w Petersburgu, co uczynił w 2009 roku Valery Giergiev. W tym przedstawieniu rolę Rogera śpiewał Andrzej Dobber, Roksany Elżbieta Szmytka. Z kolei inscenizacja warszawska z 2000 roku była prezentowana w 2008 roku na Festiwalu w Edynburgu z tą samą parą wykonawców. To samo można powiedzieć o Mariuszu Kwietniu, który partię tytułowego Rogera śpiewał w Santa Fe i Bilbao (2012), Paryżu (2009) oraz Bostonie i Londynie (2015). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |