GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPokochał muzykę polską – 340. rocznica urodzin Georga Philippa Telemanna
Strona 3 z 6
Mając na względzie ogrom dorobku, w przeszłości czyniono kompozytorowi zarzuty zbyt niefrasobliwego podejścia do aktu tworzenia, w wyniku czego powstawało tak wiele utworów, które swym poziomem odstawały od standardów przyjętych przez dziewiętnastowiecznych komentatorów dla wielkich dzieł. Nierzadko używano w stosunku do Telemanna pejoratywnego określenia „Vielschreiber” – „dużo”, w zrozumieniu „za dużo” piszącego.
Zapomniano przy tym, że zwłaszcza w epoce baroku nie brakowało innych podobnie aktywnych twórców (vide J. S. Bach i A. Vivaldi), a także to, że również w ich dorobku zdarzają się utwory użytkowe bez najwyższych ambicji kompozytorskich. W Pierwszej połowie XVIII wieku zaliczany był do grona najwybitniejszych kompozytorów epoki. Twórczość muzyczna i związana z nią praktyka przełomu XVIII/XIX wieku wpłynęła na zmianę ocen i upodobań. Muzyka Telemanna musiała ustąpić pola nowym trendom. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |