GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCo zostało po Ewie Głowackiej?
Strona 4 z 4
Tutaj bardzo sprawną pianistkę Olgę Bilas wspomaga dobry skrzypek Krzysztof Buszczyk, koncertmistrz Opery na Zamku. Ta część widowiska jest silniej zestawiana z atrakcyjną wizualnie dekoracją wykorzystującą światło, odblaski na ruchomych jej elementach, czarne fragmenty kostiumów, a nawet tatuaże na ciałach niektórych tancerzy.
Mamy więc do czynienia z autorską wizją czy też rekonstrukcją mitów, łącznie z dosłownymi rekwizytami jak fletnia Pana w obrazku Driady i Pan, muzycznie wyrażonych genialnie przez Karola Szymanowskiego, bo flażolety skrzypiec do złudzenia przypominają ten archaiczny instrument dmuchany. Tę część kończy już nie „mitologiczny”, ale skrzypcowo-taneczny popis w Nokturnie i Tarantelli, gdzie wykorzystywane są rytmiczne elementy „hiszpańskości”.
Podobnie jak w pierwszej części spektaklu ostatni obraz gromadził na scenie komplet wykonawców, tak i żywiołowa Tarantella jest okazją do zaprezentowania się gromady tancerzy Opery na Zamku. To dobry zespół, a wykonany przez niego spektakl ma istotny sens. Warto dodać, że przedstawienie było współorganizowane przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego Zamówienia choreograficzne 2021. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |