GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCo zostało po Ewie Głowackiej?
Strona 3 z 4
Czasem trzeba się unieść, polewitować…”. Pierwsza część widowiska nosząca nazwę Wizje miłości ma szczątkową fabułę, której ilustracją są piękne miniatury Chopina, grane na żywo przez pianistkę Olgę Bilas, znaną już z bardzo udanego recitalu pieśniarskiego, także prezentowanego w sieci przez Operę na Zamku.
Oglądamy zdarzenia miłosne, w tym dosyć niewinne flirty, nawet pełne żartów, gdzie prócz typowych tricków tanecznych pojawiają się także elementy akrobatyczne, ale widzimy również dojrzałe uczucia wyrażone tańcem, są wreszcie epizody ukazujące kłótnie partnerów, którzy być może kiedyś się kochali, wreszcie rozstania i samotność, które również może być odmianą nieodwzajemnionej miłości. „– Namiętna, czuła, ale także rozpaczliwa i naiwna” – dodaje choreografka.
Obserwujemy tutaj liczną reprezentację baletowej młodzieży szczecińskiej, dobrze przygotowanej technicznie, sprawnej fizycznie, atrakcyjnej wizualnie. Nastrój muzyki Chopina wspomagany jest przez kobiece kreacje tancerek, (kostiumy i scenografia: Wizje miłości Tatiana Kwiatkowska) najczęściej kojarzące się z kostiumami XIX wieku, konwencją romantyczną wielokrotnie obecną w balecie Sylfidy, w którym nierzadko brała udział Ewa Głowacka. Druga część spektaklu Mity także odbywa się do muzyki granej na żywo. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |