GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCo zostało po Ewie Głowackiej?
Strona 2 z 4
Rudnicka wybrała do pierwszej części spektaklu pt. Wizje muzykę Chopina, bo wydała się jej bardzo uduchowiona – „ tak jak Ewa”. „Ta muzyka” – powiedziała autorka baletu – „oddaje charaktery kobiet. Widzimy je gdzieś w parku przy nadmorskim bulwarze. Są w różnym wieku, nudzą się, marzą…”. Podczas półgodzinnego spektaklu z muzycznym Chopinowskim tłem poznajemy ich problemy. W ich życiu pojawiają się mężczyźni, odchodzą, one zostają same.
Podstawą stały się Preludia Chopina. Towarzyszą spektaklowi opowiadającemu historie pięciu kobiet w różnym wieku. Poznajemy marzenia, nadzieje i oczekiwania bohaterek: Dziewczynki, Panienki, Młodej, Dojrzałej i Przegranej. Wydaje się, że właśnie ta pierwsza część spektaklu baletowego najściślej przywodzi na pamięć osobę i sztukę Ewy Głowackiej.
W części drugiej Mity, dosyć odmiennej od tej romantycznej, opartej na klasycznej technice tańca i opracowanej wizualnie przez innego kostiumologa i scenografa Jerzego Rudzkiego, wkraczamy w świat starożytnych wyobrażeń i herosów, takich jak Narcyz, Driady, Aretuza. Tutaj Zofia Rudnicka odnosi się także do osobowości czy też ducha swej zmarłej niedawno przyjaciółki i scenicznej koleżanki. Dlatego wybrała Mity Szymanowskiego, bo wiedziała, że jego muzyka pasuje do Ewy… „Tak, jak pierwsza część ma mówić o życiu, to ta o fantazjach miłosnych” – dodała. „– W muzyce Szymanowskiego jest podniecające rozedrganie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |