GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŚpiewanie obrazowe
Strona 6 z 7
Jak zdaje się na początku, to właśnie ten mężczyzna jest tajemniczym nadawcą listu. Szybko jednak okazuje się, że Zakochana tak naprawdę nie odwzajemnia już uczuć Adoratora, a list, który otrzymała jest świadectwem jej niewierności. W kolejnej części widowiska list znowu się pojawia, z obrazu Dziewczyna czytająca list Jana Vermeera. Jest on jednak pisany w innej sprawie i wypada z rąk kobiety po przeczytaniu niepokojącej wiadomości. W tym wypadku osobą tą jest mezzosopranistka, Justyna Ołów, świetna nie tylko wokalnie, ale także aktorsko.
W tym miejscu kończą się arie z oper Haendla, a zaczyna Koronacja Poppei Monteverdiego. A co ze złodziejem dzieł sztuki? Twórcy przedstawienia o nim nie zapomnieli i do wypłoszenia przestępcy zabierają się postacie ze słynnej Straży nocnej Rembrandta. Choć w istocie malarz chciał sobie zakpić z tych „funkcjonariuszy" i pokazał ich zupełną niekompetencję, jednak w ujęciu reżyserki przedstawienia są to faceci na schwał, i do tego paradnie ubrani.
Pojawia się dobry bas-baryton Paweł Horodyski, jest też wcielony do korpusu straży Adorator Mykhailo Kushlyk i nowy bas Yevhen Rakhmanin. Ale epizod mundurowy kończy się w ogrodach pałacu Trianon, gdzie w asyście służących Pani ubierana jest w misterną kreację. Okazuje się nią dosyć obfita w kształtach z jednej strony Haendlowska Alcina, z drugiej Madame Pompadour – Paula Kluczna-Lula, a w ogóle postać z obrazu Charlesa André van Loo. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |