opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 lipiec 2021       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

22 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Najdłuższy deszcz Festiwalu

Pada niemal bez przerwy aż do końca 90-minutowego przedstawienia, a i tak scena od początku jest wypełniona wodą, która sięga przynajmniej do łydek. Jedni moczą tylko buty i nogawki, inni aż po głowę taplają się w cieczy, czytaj – błocie. Nikt więc nie wychodzi z tej opresji suchy, bo nikt nie jest nieprzemakalny. Woda na scenie to w sumie nie jest w teatrze nic nowego. Taki moczący zabieg stosowali już np. twórcy inscenizacji Eugeniusza Oniegina w Teatrze Wielkim w Poznaniu i Operze Krakowskiej (reżyseria Michała Znanieckiego), czy też w stołecznej wersji Gogolowskiego Rewizora w Teatrze Studio (reżyseria Mikołaja Kolady).

 

Deszcz 2

 

Od mokrych kąpieli nie stronią inni reżyserzy – vide wielka kałuża w Pijanych Iwana Wyrypajewa. Taka jest moda ostatniej dekady, aby zasymbolizować jakiś wyrazisty, niezbyt przyjemny problem moralny, trzeba moczyć aktorów, bo inaczej „widz nie zrozumie”, że zło potrafi oblepić czy pochłonąć bohaterów dramatu nawet wbrew ich woli. To co zaproponowano w spektaklu Historia przemocy w reżyserii Eweliny Marciniak na scenie Teatru im. Fredry z Gniezna stanowi jednak pewne apogeum wodnego szaleństwa.

 

Deszcz 3

 

Komentatorzy tłumaczą, że woda na scenie i lecąca z sufitu była ciepła, że dobrostan wykonawców nie był narażony na jakieś nieuchronne uszczerbki, ale jednak czuło się w tym pewną przesadę. W końcu taki sam drastyczny środek wyrazu mógłby być użyty niemal w każdym innym dramacie. W Hamlecie, gdzie prawie wszyscy giną, byłby jak znalazł, w Weselu Wyspiańskiego, mógłby symbolizować niemożność podjęcia jakiegoś działania, w Dziadach też woda dodałaby tragizmu, w Moralności Pani Dulskiej wszystko jest przecież lepkie.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART