GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFedrowanie w uczuciach
Strona 1 z 2
Generalnie Fedra Teatru Wybrzeże zaprezentowana w ramach Warszawskich Spotkań Teatralnych była spektaklem dla koneserów, a więc osób, które potrafią się cierpliwie zachwycać szczegółami, teatralnymi gadżetami, dobrą dykcją i klasycyzującą nudą. Spektakl w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego, z Katarzyną Figurą w roli głównej, nie ma w zasadzie dużo więcej do zaoferowania tzw. szerokiej widowni.
Wspaniała muskulatura celowo obnażonego do pasa Jakuba Nosiadka w roli Hipolita, to jakiś deser dla oczu, w odróżnieniu od jego całkowicie obojętnego podawania Racine’owskiego tekstu. Cała reszta to zlepek różnych gagów, które mają sprawić, że brak pomysłów inscenizacyjnych zostaje zastąpiony średniej jakości chwytami wizualnymi, mogącymi być symbolami czegokolwiek. Noże kuchenne zawieszone na metalowej ramie dzwonią jak metalowe rurki w instrumentarium symfonicznej perkusji, a największy z kordelasów pełni rolę rycerskiego miecza. Zestaw bębnów i talerzy, na których próbują swoich sił Hipolit i jego powiernik, też jest tylko wypełniaczem czasu i miejsca na zupełnie pustej scenie. Leżąca pod blaszaną ścianą nieduża figurka paleolitycznej Wenus z Willendorfu, (ale nie z Milo) symbolizuje fakt, że grająca jak w transie Figura – Fedra wspomina o odwiedzinach w świątyni bogini miłości i płodności.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |