GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Pénélope” Gabriela Fauré w Théâtre du Capitole w Tuluzie
Strona 1 z 4
W historii muzyki francuskiej zaznaczają się szczególnie dwa okresy świetności. Pierwszy z nich, obejmujący czasy od Lully’ego do Rameau, jest świadectwem kulturalnej hegemonii Francji w epoce Ancien Régime. Drugi zaś, rzucający wyzwanie niemieckiemu romantyzmowi, rozciąga się od końca dziewiętnastego do początku dwudziestego wieku i stanowi esencję francuskiego esprit. Otóż ten ostatni ucieleśniany jest w docenianej i znanej twórczości Debussy’ego i Ravela oraz w kompozycjach wciąż jeszcze niesprawiedliwie traktowanego Faurégo.
Tym bardziej trzeba docenić śmiałą inicjatywę dyrekcji Théatre du Capitole w Tuluzie, która w trudnej sytuacji pandemii postanowiła zorganizować „Dni Gabriela Faurégo”, mające na celu pokazanie różnych aspektów bogatego dorobku tego wybitnego twórcy.
I tak pianista Nicolas Stavy zaprezentował atrakcyjnie ułożony program wypełniony siedmioma utworami fortepianowymi (między innymi Nokturny n° 1, 6 i 13, Sonata n°5 czy Mazurek n°8), a następnego dnia mezzosopranistka Victoire Bunel i tenor Mathias Vidal wykonali z towarzyszeniem pianistki Sarah Ristocelli cztery cykle pieśni. Z kolei baryton Marc Mauillon i pianistka Anne Le Bozec zaproponowali program zatytułowany „Fauré i jego poeci”, pozwalający dokładniej poznać gusty literackie bohatera trzydniowej manifestacji w Tuluzie. Najważniejszym wydarzeniem całego przedsięwzięcia było jednak koncertowe wykonanie opery Pénélope (Penelopa), określonej przez samego kompozytora jako poemat muzyczny w trzech aktach. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |