GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Król Olch” do trzeciej potęgi
Strona 2 z 3
Ten wybitny niemiecki artysta i pedagog nie tylko przygotował bardzo starannie program koncertu, ale również sam wystąpił w kilku trudniejszych muzycznie i interpretacyjnie pieśniach solowych (F. Schubert, R. Strauss, R. Wagner, W. Rihm). Program koncertu zaczął się od pieśni z przełomu XVIII i XIX wieku kompozytorów u nas właściwie nieznanych, jak Zelter, Bachmann czy Klein i co ciekawe były tu aż dwie pieśni do słynnego wiersza Goethego Król Olch (Der Erlkönig).
Po raz trzeci ten niezwykły tekst pojawił się w zaśpiewanej na finał kompozycji Franza Schuberta, która uchodzi też za najbardziej znaną pieśń tego twórcy. Program nie był w zasadzie ułożony chronologicznie, bowiem po staroświeckich utworach pojawiały się na zmianę pieśni romantyczne, postromantyczne, modernistyczne i zupełnie nowoczesne, atonalne z XX i XXI wieku. W tym obfitym wyborze zabrakło tylko Roberta Schumanna, ale tego kompozytora można słuchać na dziesiątkach innych recitali.
Co ciekawe mieliśmy też pieśni opracowane na niewielkie ansamble wokalne i z akompaniamentem na cztery ręce. Warto więc wymienić bardzo sprawnie i muzykalnie grających pianistów, Natalię Pawlaczek i Daniela Rudowskiego. Wracając do Króla Olch Schuberta – usłyszeliśmy go w opracowaniu na cztery ręce i wykonaniu zbiorowym wszystkich czterech kursantów Akademii Operowej, bo w końcu w wierszu Goethego pojawiają się cztery osoby, autor – narrator – tę rolę wzięła na siebie sopranistka pochodząca z Ukrainy Inna Fedorii, dzieckiem była mezzosopranistka Zuzanna Nalewajek, postać Króla Olch wyśpiewał tenor Piotr Maciejowski, a ojcem był bas Paweł Horodyński. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |