opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




23 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

43 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Leczenie śpiewem – Mariusz Kwiecień o przekazywaniu energii głosem

To nie ma żadnego sensu. Krytykując tę formę nauczania zdaję sobie sprawę, że początkowo nie mieliśmy innego wyjścia, a trzeba było zachować jakiś kontakt z podopiecznymi. Wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy jaki charakter przybierze pandemia. Osobiście byłem mocno zaskoczony, gdy przyjechałem do Krakowa i zobaczyłem kompletnie puste ulice. Teraz uczymy się żyć z tą katastrofą.

 

Dotyka ona nie tylko edukacji artystycznej, ale całej sfery kultury. W USA przerwano do końca roku, a może i na dłużej, działalność tak wspaniałej instytucji jak Metropitan Opera, która dzięki bezpośrednim transmisjom promieniowała na cały świat.

 

Tam jest bardzo trudna sytuacja. Jestem w stałym kontakcie z dyrektorem MET Peterem Gelbem i myślę, że my tu w Polsce możemy dodać otuchy tym za oceanem. Musimy otworzyć sezon operowy, choćby w Operze Wrocławskiej, aby oni tam też byli w stanie ruszyć. Sytuacja dotyczy nie tylko jednej Metropolitan Opera w Nowym Jorku, ale wszystkich innych wielkich i mniejszych scen operowych, w San Francisco, w Chicago, w Londynie itd.

 

Campi,Piotr Kalina

 

A za nimi wtłoczy się nadzieja w serca setek, tysięcy artystów, którzy na razie są jakby niepotrzebni. W Ameryce opery utrzymywane są z prywatnych datków i taka sytuacja sprawia, że ci sponsorzy nie widzą sensu, by dawać spore pieniądze na operę. Pogłębia się aura niepewności. To podcina skrzydła całym zespołom, całemu środowisku sztuki muzycznej. Jestem przekonany. że otwarcie sezonu operowego u nas doda otuchy wszystkim innym. To tak, jakbyśmy zawołali –  życzymy Wam zdrowego i szczęśliwego otwarcia teatrów. Ruch u nas to wzrost zaufania w bezpieczeństwo u innych. Nawet widownia wypełniona w 50 proc. to realna praca dla orkiestry, dla chóru, dla wszystkich zatrudnionych, nie mówiąc już o tym, że ogromne rzesze kulturalnej publiczności potrzebują takiej sztuki jak chleba. Ludzie mimo różnych obaw ryzykują idąc do kościoła albo organizując śluby i wesela. W operze, wśród zdyscyplinowanych, pełnych szacunku dla sztuki melomanów ryzyko jest o wiele mniejsze. Jesteśmy tak stworzeni, że nie potrafimy w pełni żyć bez kultury, bez sztuki.

 

Przeglądając biogramy artystów - muzyków można zauważyć, że u wielu z nich sporą część tych tekstów zajmuje lista nazwisk wielkich sław, które prowadziły różne masterclass. Podejrzewam, że ten spis ma na celu przekonać słuchaczy, że koncert będzie wielką, wspaniałą ucztą. Czy się mylę?

 

Ogłaszanie listy sławnych masterclass, w których uczestniczył dany muzyk, jest tylko zabiegiem promocyjnym, a nie gwarancją poziomu wykonania. Jeśli o mnie chodzi, takiej listy mogłoby w ogóle nie być, bo w końcu liczą się rzeczywiste umiejętności. Podobnie jest z udziałem w konkursach muzycznych i zdobytymi tam nagrodami. To wcale nie jest najważniejsze. Opierając się na moim przykładzie, zrobiłem karierę w świecie, a poza konkursem w Dusznikach Zdroju nigdzie nie otrzymałem żadnej nagrody, nie zdobyłem ani I, ani II ani III miejsca.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART