GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPoliż Da Da
Strona 1 z 2
Pierwsze zetknięcie ze spektaklem Apetyt w dzień egzekucji w wykonaniu teatru TERAZ POLIŻ wypada „na NIE". Tytuł – źle, dramaturgia – źle, aktorstwo – źle, pomysł – źle, muzyka – źle, kostiumy – źle, teksty Anny Świrszczyńskiej – źle, reżyseria Barbary Wiśniewskiej – źle. Coś tego za dużo, bo w końcu Anna Świrszczyńska jako poetka była przez noblistę Czesława Miłosza oceniana bardzo wysoko, spośród piszących kobiet najwyżej.
Idea teatru Teraz Poliż (reklama mówi „To jedyny profesjonalny kobiecy teatr w Polsce") też nie jest bezsensowna. Co w sumie zawiniło, że przedstawienie – koncert odrzuca swoją narracją? Czy absurd, który bije niemal z każdego wypowiadanego i wyśpiewywanego zdania nie daje jakiegoś pretekstu do obrony widowiska?
Wydaje się, że jedynym mocnym argumentem „na TAK" jest tutaj feministyczne nastawienie spektaklu. Ironiczny komentarz do stworzonego przez mężczyzn świata, w którym są zawody i zajęcia typowo „kobiece", karykatura obrazu tzw. kobiecej seksualności, satyra na temat wizerunku i ikony kobiecej sylwetki, urodziwej laski w szpilkach, w wysokich butach z lycry i dekoltem do pasa. Wreszcie pełne zidiocenia tworzenie schematu kobiecej biografii – oczywiście chodzi o biografię Anny Świrszczyńskiej – uwzględniającej meandry jej życia prywatnego. Wróćmy więc do początku – tytuł Apetyt w dzień egzekucji może jakoś pasuje do dramatu Człowiek i gwiazdy, pochodzącego z tomu Teatr poetycki, ale nic tego w spektaklu nie uzasadnia.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |