GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDotkliwy antrakt... w Operze na Zamku
Strona 3 z 6
I tu, i tu odbiór był fantastyczny, wszyscy byli zachwyceni kunsztem wokalnym artystki i jej wykonaniem utworów Moniuszki. Jeden z pierwszych swoich sukcesów artystka odniosła właśnie na Konkursie Moniuszkowskim wiele lat temu, co też pokazuje, że w jakimś stopniu zawdzięcza kompozytorowi swoją wielką solistyczną światową karierę. Wygrała wówczas ten konkurs, a to dowód na to, że poprzez twórczość Moniuszki można odnaleźć siebie także na światowych scenach. Jacek Jekiel spointował cały festiwal: Przekonał mnie definitywnie, że twórczość Moniuszki jest wybitna, w przeciwieństwie do powszechnego przekonania naszych rodaków, którzy lubią chwalić to, co obce, a dostrzegają wielkość rodaka dopiero wówczas, gdy dostrzegą go w lustrze światowego odbioru.
W listopadzie i grudniu na scenie ponownie zagościły znane i lubiane spektakle: połączone przez sławnego na całym świecie reżysera Michała Znanieckiego jednoaktówki Pajace/Gianni Schicchi R. Leoncavalla i G. Pucciniego, Roberta Glumbka Dzieci z dworca ZOO, Zemsta nietoperza J. Straussa, przedstawienie O krasnoludkach i sierotce Marysi J. Stalmierskiego i balet Dziadek do orzechów P. Czajkowskiego. Naturalnie noc sylwestrową także spędziliśmy z naszymi widzami, którzy co roku bardzo licznie przychodzą na nasze Koncerty Sylwestrowe. W styczniu, lutym i na początku marca widzowie mogli wysłuchać i obejrzeć tradycyjny koncert Cicha noc. Następnie wróciliśmy do naszego musicalowego hitu, czyli do Crazy for You G. i I. Gershwinów, Così fan tutte W. A. Mozarta i Wieczoru baletów polskich, Historii najmniej prawdopodobnej J. Kornowicza, Cztery pory roku i Napoju miłosnego G. Donizettiego. Ostatnią premierą w siedzibie teatru, którą udało nam się pokazać przed wybuchem epidemii i zamknięciem teatrów, był spektakl w reżyserii Michała Znanieckiego Romeo i Julia Ch. Gounoda. Na spotkaniu z dziennikarzami Jacek Jekiel mówił między innymi: Chyba nie ma nic ważniejszego dla instytucji artystycznej od próby zmierzenia się z absolutem. Ci kochankowie bardzo narazili się innym, bo zderzyli się ze światem konserwatywnym, opartym na wartościach, które oni odrzucają. Zestawimy świat rozumu i świat wielkiego uczucia. A Michał Znaniecki dodał: Mamy kilka zaskoczeń. Mamy prolog, który opowiada o dzisiejszym spojrzeniu na tę historię. Mamy znany temat, ale trochę inaczej opowiedziany przez kompozytora, który daje nam wolność (…). Praca polegała na zbudowaniu dwóch grup, dwóch rodzin. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |