GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDotkliwy antrakt... w Operze na Zamku
Strona 1 z 6
Tegoroczny sezon Opery na Zamku w Szczecinie był, jak we wszystkich teatrach, zupełnie inny niż poprzednie. Przerwała go epidemia koronawirusa, która nie pozwoliła na wystawienie wielu wydarzeń repertuarowych, premiery ogromnie oczekiwanego musicalu My Fair Lady A. Lernera, F. Loewego czy na organizację Letniego Festiwalu Operowego, który gromadzi tysiące widzów w nadmorskich kurortach: Świnoujściu i Kołobrzegu. To ogromna strata, głównie artystyczna, którą mamy nadzieję „odrobić” w kolejnym sezonie artystycznym. A zapowiadało się świetnie. W sierpniu trafiła do nas rewelacyjna informacja. Jacek Jekiel został powołany przez marszałka województwa Olgierda Geblewicza na stanowisko dyrektora Opery na Zamku na kolejną, 5-letnią kadencję.
Jego zastępcą do spraw artystycznych ponownie został Jerzy Wołosiuk. Ten duet to gwarancja, że Opera na Zamku nadal będzie kroczyć swoim szlakiem, nieutartym jeszcze przez inne polskie teatry operowe. Sezon 2019/2020 rozpoczęliśmy w październiku Koncertem Inauguracyjnym. Następnie cały miesiąc zdominowały spektakle repertuarowe: Bal maskowy G. Verdiego, Hrabina Marica I. Kálmána i spektakle dla dzieci Cztery pory roku na motywach muzyki A. Vivaldiego. 3 listopada rozpoczął się w Operze na Zamku Festiwal Moniuszko Inspiration! wieńczący obchody Roku Moniuszkowskiego. Pierwszym punktem całego tygodnia wypełnionego wydarzeniami artystycznymi inspirowanymi twórczością Stanisława Moniuszki w rok jego 200. urodzin był Wieczór baletów polskich. Pierwsza część wieczoru była mistrzowsko zorkiestrowaną i żywiołową Pieśnią o ziemi Romana Palestra w niezwykle energetycznej choreografii włoskiego artysty Paolo Mangioli, umieszczonej w przestrzeni barw tęczy, białego szumu i spikselowanych zdjęć. Druga – to nowatorskie ujęcie Na kwaterunku Stanisława Moniuszki, w którym Robert Bondara używając nowoczesnego języka tańca i współczesnych środków inscenizacyjnych uniwersalizuje treść oryginalnej historii, by wydobyć z niej ponadczasowe wartości i podkreślić piętno, jakie wojna odciska na życiu ludzkim. Kierownikiem muzycznym Wieczoru baletów polskich był Jerzy Wołosiuk, dyrektor artystyczny Opery na Zamku, który podczas spotkania z dziennikarzami mówił: Zestawiamy kompozycję XX-wieczną z partyturą Moniuszki, jedną z ostatnich, o której mówi się różnie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |