GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPolscy śpiewacy w Wagnerowskich rolach po II wojnie światowej
Strona 8 z 16
Do Tokio kilka razy wracała na indywidualne zaproszenia, m.in. w listopadzie 1987. Dokonała też nagrania płytowego tej partii dla wytwórni EMI, pod batutą Bernarda Haitinka. Szkoda tylko, że polscy melomani nie mieli okazji podziwiania Jadwigi Rappé w tych partiach. Również Ewa Podleś w swojej bogatej karierze kilka razy zmierzyła się z partią Erdy i Pierwszej Norny w Pierścieniu Nibelunga. Erdą była na scenie Opery w Dallas (2001), Norną w Seattle (2005) oraz Gran Tearo del Liceu w Barcelonie (2013 i 2015).
Partie w operach i dramatach Wagnera przyniosły uznanie i popularność znakomitemu naszemu basowi Andrzejowi Saciukowi, który większość swojej kariery spędził na niemieckich scenach. W latach 1974-2009 był etatowym solistą Deutsche Oper am Rhein w Düsseldorfie. Co nie oznacza że w tym czasie nie mogliśmy podziwiać tego artysty na polskich scenach. Zawsze chętnie wracał do Teatru Wielkiego w Łodzi, z którym związane były początki jego kariery. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |