GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPolscy śpiewacy w Wagnerowskich rolach po II wojnie światowej
Strona 4 z 16
W podobnej sytuacji był bas Tadeusz Wierzbicki, który na scenach Théâtre de la Monnaie w Brukseli i Opery w Gandawie śpiewał partię Dalanda w Holendrze tułaczu, Titurela w Parsifalu oraz Hundinga w Walkirii i Króla Marka w Tristanie i Izoldzie.Tak naprawdę dopiero na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych nasi śpiewacy zaczęli się pojawiać w wagnerowskich rolach na prestiżowych scenach. Szlaki w tym względzie przecierała Teresa Żylis-Gara, która w latach 1978-1984 na scenie nowojorskiej Metropolitan zaśpiewała dwie wagnerowskie partie, Elzy w Lohengrinie, Elżbiety w Tannhäuserze. W 1986 roku w Paryżu zaśpiewała partię Zyglindy w koncertowym wykonaniu Walkirii. Niemal w tym samym czasie co Żylis-Garę oklaskiwano tutaj Teresę Wojtaszek-Kubiak, która śpiewała z powodzeniem Elzę i Elżbietę oraz Sentę w Holendrze tułaczu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |