GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystkie opery Ryszarda Wagnera (7)
Strona 16 z 19
Sachs nie chcąc do tego dopuścić zaczyna mu przeszkadzać głośnym śpiewaniem szewskiej piosenki o Ewie wygnanej z raju Jerrum! Jerum! Zaczynają się swoiste zawody, Beckmesser śpiewa, Sachs zaznacza uderzeniami szewskiego młotka każdy jego błąd. Hałas jaki przy tym czynią wywabia rozespanych mieszczan z łóżek i domów, akt kończy się precyzyjnie muzycznie opracowaną sceną bójki. Crescendo, towarzyszące walce, rozwija się coraz dalej, na tle dziwacznej zwrotki serenady Beckmessera, szybkimi rzutami obejmuje całą orkiestrę i wybucha w zawrotnej formie. – Eduard Schuré.
Trzeci akt otwiera muzyczny wstęp. Jego pierwsza scena to kolejny monolog Sachsa Wahn! Wahn! Überall Wahn!, który postanowił dla szczęścia Ewy i Waltera zrezygnować z osobistych pragnień odniesienia zwycięstwa w rozpoczynającym się turnieju, co zapewniło by mu rękę Ewy. Scena kończy się wspaniałym kwintetem Selig wie die Sonne meines Glückes lacht śpiewanym przez Ewę, Magdalenę, Sachsa, Waltera i Davida. Wreszcie konkursowa pieśń Waltera Morgenlichn leuchtend in rosigem Schein, von Blüth und Dufto majestatycznej i szlachetnej melodii jest punktem kulminacyjnym całego dzieła. Jego śpiew porywa zgromadzonych na łące słuchaczy, którzy podchwytują motywy pieśni głośno domagając się przyznania Walterowi nagrody, ręki Ewy oraz przyznania członkostwa meistersingerów. Radosny hymn ludu kończy to wspaniałe dzieło. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |