GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystkie opery Ryszarda Wagnera (7)
Strona 15 z 19
Akt rozpoczyna się urokliwą sceną w norymberskim kościele św. Katarzyny z udziałem Ewy, Magdaleny i Waltera. Przechodzi ona bezpośrednio w dialog Waltera oraz Davida, który usiłuje przeprowadzić skrócony kurs skomplikowanych zasad śpiewu zgodnego z tabulaturą. Tę scenę kończy pieśń Waltera Am stillen Herd im Winterszeit (Na zamku mym, w zimowy czas). Druga pieśń Waltera Fanget an! So rief der Lenz in der Wald,czyli hymn na cześć wiosny – Już wiosny zajaśniał czas, wśród lasów wszczął się gwar – kończący pierwszy akt.
Ta pieśń mająca mu umożliwić wejście do cechu meistersingerów kończy się niestety klęską młodzieńca. Finał pieśni Waltera przechodzi bezpośrednio w pełną wrzawy dyskusję słuchających go członków bractwa: „Zgiełk ten jest prawdziwym arcydziełem sztuki kontrapunktu kilkunastu głosów męskich”.
Akt drugi to przede wszystkim wspaniały monolog Was duftet doch der Flieder Hansa Sachsa będący wspomnieniami szewca-poety i obrazem jego romantycznej tęsknoty do wielkiego uczucia. Kończy go urocza scena dialogu Ewy i Sachsa. W duecie miłosnym Ewy Ja, Ihr seid es: nein du bist es!i Waltera Ach, du irrst: bin nur dein Freund, doch des Preises,wspina się Wagner na szczyt delikatnej, pełnej subtelnych tonów, liryki. Burzy ją pojawienie się Beckmessera, usiłującego pod oknem Ewy zaśpiewać swą serenadę Den Tag seh’ ich erschei, der mir wohl gefall’n tut. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |