GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMiała być opera na wesoło
Strona 3 z 3
W wieloosobowej obsadzie prym wiedli, Joanna Woś (Primadonna), Przemysław Rezner (Maestro) i kapitalny w każdym geście Piotr Myciński jako Agata, siła sprawcza i przewodnia wielu scenicznych sytuacji. A że przy tym Myciński z pełnym powodzeniem pokonywał ekwilibrystyczne pułapki wokalne w zakresie operowania barwą głosu i jego prowadzeniem, to zaprezentowana kreacja musi budzić uznanie.
Nie mniejsze budzą również dokonania Joanny Woś, która rolę primadonny potraktowała w właściwym dystansem tak aktorsko jak i wokalne. Jej oszałamiające koloraturowe pasaże i łatwość osiągania wysokich dźwięków niezmiennie budzą entuzjazm słuchaczy. Z równym powodzeniem postać Maestra wykreował Przemysław Rezner.
Dodam jeszcze tylko, że wszyscy oni potraktowali swoich bohaterów z właściwym dystansem świetnie się przy tym bawiąc co znakomicie przenosiło się na widownię. I tak płynnie przeszliśmy do poziomu muzycznego, ten niestety majstersztykiem nie był! Miałem wrażenie, że pani Marta Kosielska dyrygowała bez większego przekonania, na dodatek obarczona przez reżysera dodatkowo aktorskimi zadaniami nie była w stanie właściwie się skupić na precyzji prowadzenia orkiestry i śpiewaków. W efekcie muzyce Donizettiego zabrakło pod jej batutą finezyjnej lekkości, a i gra orkiestry też pozostawiała sporo do życzenia. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |