opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

46 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Gwiazdy łaskawe dla polskich kompozytorów

Oficjalnym powodem wydłużenia II etapu Konkursu był wysoki poziom uczestników. Z tym można się zgodzić, wszelako z jednym zastrzeżeniem. Ponieważ w regulaminie Konkusu jedna dowolna Etiuda Fryderyka Chopina była utworem obowiązkowym w I etapie wyszło na jaw, że utwory te mogą być niejako doskonałym testem potencjału artystycznego młodych artystów. I tutaj okazało się, że wielu uczestników gra Chopina dosyć drętwo, nie rozumie, że to nie tylko sprawdzian biegłości palców, ale pełnowartościowa artystycznie kompozycja, której trzeba nadać właściwy wyraz. Mimo to jury nie skorzystało z szansy odsiania części uczestników I etapu z uwagi na słabiej wykonaną Etiudę Chopina. „Szydło wyszło z worka” po II etapie, który w przypadku pianistów nie był ostatnim, bo wyłonioną grupę kandydatów czekało jeszcze wykonanie koncertu z orkiestrą.

 

Mateusz Krzyzowski

 

Przewodniczący jury prof. Jarosław Drzewiecki powiedział, że wyselekcjonowano ósemkę finalistów sumując ich punktację z I i II etapu. I właśnie wtedy 6 pianistów ze startujących 14 musiało pożegnać się z Konkursem. Należał do nich Szymon Atys, bardzo wysoki młody artysta, który prócz gry na instrumencie pisze również ambitną pracę z dziedziny muzykologii, ma także ukończone studia chemiczne na Uniwersytecie Warszawskim. W jego programie znalazły się m.in. Etiudy Szymanowskiego i Bacewiczówny, ale najciekawszym utworem okazała „abstrakcyjna” postmodernistyczna Pentasonata Andrzeja Panufnika, trochę psychodeliczna, trochę „ptasia” objęta jak klamrą częściami pierwszą i piątą. W II etapie Szymon Atys zagrał m.in. bardzo pomysłową Parafrazę Moniuszkowskiego Starego kaprala dokonaną przez Henryka Melcer-Szczawińskiego. Artysta ten nie miał jednak szczęścia do Etiudy e-moll Chopina. Podobnie jak Andrii Dorofeiev z Ukrainy, który ciekawie zagrał Etiudy Szymanowskiego i Leszetyckiego, błyskotliwy Grande valse romantique Leopolda Godowskiego w II etapie bardzo oryginalne Róże i ciernie Juliusza Zarębskiego. Potrafił nadać osobisty sens wykonywanej przez siebie muzyce.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART