GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJolanta Omilian - musiałam iść w stronę belcanta
Strona 8 z 19
Natychmiast po wygranym konkursie, Maestro Antoni Wicherek zaproponował mi sceniczny debiut, Violettę w Traviacie w warszawskim Teatrze Wielkim, którą zaśpiewałam w 1975 roku. A potem, poznałam mojego męża, Włocha, i zamieszkałam w Italii. Zaśpiewałam przesłuchanie przed maestro Bruno Bartolettim, które zaowocowało zaproszeniem do partii Violetty w Traviacie w weneckiej La Fenice. W teatrze tym śpiewałam potem wiele partii: Violetta, Rozyna, Fiorilla, Lina w Stiffeliu…
Zaśpiewała Pani w La Fenice, odniosła sukces, i …?
I kolejne propozycje pojawiły się właściwie natychmiast. Zjawili się agenci, dyrygenci też sami proponowali współpracę. Pozycja dyrygenta była zawsze bardzo ugruntowana we Włoszech. Dyrygenci, ze względu na wielką i ważną tradycję sztuki lirycznej w Italii, zaczynali naukę od tego, że akompaniowali śpiewakom, poznawali technikę wokalną, uczyli się tego, jak wokalista frazuje i oddycha. Dyrygent po prostu wiedział, co to znaczy śpiew! Koronnym przykładem jest Tulio Serafin, który przygotowywał Marię Callas. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |