GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPostscriptum do szkiców o twórczości operowej Krzysztofa Pendereckiego (6)
Strona 4 z 5
W Polsce palmę pierwszeństwa dzierży w tym względzie stołeczny Teatr Wielki, który w różnym czasie wystawił komplet oper tego twórcy, w tym dwie polskie premiery: Diabłów z Loudun oraz Raju utraconego. Na drugim miejscu plasuje się Opera Krakowska z trzema: Diabłami z Loudun, Czarną maską i Królem Ubu.
Reżyserem, który ma na swym koncie najwięcej inscenizacji dzieł scenicznych Pendereckiego jest Marek Weiss-Grzesiński (dwukrotnie Diabły z Loudun w Łodzi i w Poznaniu, Raj utracony w Warszawie, Czarna maska w Gdańsku). Na drugim miejscu sytuują się: Gustav Everding (Raj utracony w Stuttgarcie i Król Ubu w Monachium) oraz nieżyjący już Krzysztof Nazar, który dwukrotnie zmierzył się z nimi i stworzył być może dwa najwybitniejsze przedstawienia na nich oparte. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |