GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTęcza nad Bieczem
Strona 4 z 8
Dzień później Andrea Buccarella w kolegiacie Bożego Ciała przedstawił Wariacje Goldbergowskie BWV 988 Johanna Sebastiana Bacha. Wykonanie młodego włoskiego klawesynisty było sumienne i w pełni satysfakcjonujące, a momentami nawet zachwycające, kiedy pod jego palcami ten delikatny i niezbyt donośny z natury instrument przybierał zróżnicowane zabarwienie i nieomal orkiestrowe brzmienie, jak to miało miejsce w przypadku Wariacji szesnastej w formie uwertury.
Aliści, od czasu Glenna Goulda, który bynajmniej nie żywił jakichkolwiek skrupułów w zakresie stylowego wykonawstwa, nie mówiąc już o nieznanej w jego czasach muzycznej poprawności historycznej, to arcydzieło kojarzy się ze współczesnym fortepianem.
Niezwykła osobowość odtwórcy spotkała się w tym przypadku z geniuszem kompozytorskim lipskiego kantora, wydając niezwykłe owoce, wobec których wszelcy, śledzący odstępstwa od ortodoksji Sekstusowie Beckmesserowie są bezsilni. Skądinąd Bach, tworząc swój niejako artystyczny testament – Sztukę fugi – nieprzeznaczony na jakikolwiek konkretny skład instrumentalny, dowiódł, że prawdopodobnie zdolny byłby zaakceptować optymalne brzmienie, wykraczające poza możliwości instrumentów pozostających do dyspozycji w jego czasach. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |