GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPremiera opery „Halka” Stanisława Moniuszki i jubileusz 50-lecia Teatru Wielkiego w Łodzi
Strona 8 z 9
WR: Trzeba dodać, że w produkcji opery Halka biorą udział wspaniali artyści. Każda z postaci jest inna. Przez to, że te emocje są takie silne i osobiste, nie da się stworzyć dwóch takich samych Halek, dwóch takich samych Jontków, dwóch takich samych Januszów. Każdy przedstawia to jeszcze w inny sposób, więc warto może pójść nie jeden raz na Halkę, a nawet częściej, żeby zobaczyć, że ten utwór jest formą żywą. To nie jest tak, że my potrafimy zbudować kształt przedstawienia i możemy go reprodukować. Każde przedstawienie jest inne.
JK: To jest bardzo ciekawe, bo rzeczywiście obsada w niektórych partiach jest bardzo rozbudowana, tzn. ilość artystów, którzy przygotowują się do danej roli jest duża. Ja też nie szukam w rozwiązaniach scenicznych jakiejś jednej, narzuconej, uśrednionej wersji. Staram się iść za tym, co wnosi osobowość tych artystów. Nawet niektóre sytuacje nie są tożsame. Szukam czegoś, co każdemu pozwoli odnaleźć własnego bohatera w muzycznym dramacie. WR: Podobnie jest w przebiegu muzycznym. Każdy śpiewa w inny sposób, każdy głos jest inny i z każdym głosem pracuje się w inny sposób, co warunkuje czasem inna pauzę, inne tempo. To wszystko jest tym elementem, który można nazwać „żywym wykonaniem”. Ono nigdy nie jest takie samo.
JK: Bardzo się cieszymy, że współpracuje z nami Emil Wesołowski, wybitny polski choreograf, autor kilku ważnych realizacji w historii teatru polskiego XX i XXI wieku. Mamy doskonałego choreografa, który czuje ten „idiom polskości”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |