GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFolk po baroku
Strona 1 z 4
- Kogo Pani kocha bardziej - Bacha czy Haendla? Z takim pytaniem, nawiązującym do emisji spektaklu telewizyjnego Kolacja na cztery ręce, zwrócił się do Olgi Pasiecznik dziennikarz radiowej dwójki Marcin Majchrowski. Odpowiedź - „Bach ponad wszystko” - mogła zaskoczyć słuchaczy, tym bardziej, że wspaniała artystka tego wieczoru miała zaśpiewać Haendla. I zaśpiewała, pięknie, wspaniale, imponująco od początku do końca, świetnie przygotowana w najdrobniejszych szczegółach, nie wyłączając paradnej sukni.
Kościół św. Krzyża był wypełniony po brzegi. Wśród publiczności znalazła się również liczna grupa z Australii. Muzyka dawna, która po raz pierwszy zagościła na Festiwalu, została przyjęta gromkimi brawami. Występ otworzyła {oh!} Orkiestra Historyczna wykonaniem III Suity orkiestrowej J. S. Bacha, a kierująca zespołem Martyna Pastuszka zagrała pięknie słynną Arię na strunie g. Ta sama artystka pokazała też swoją klasę w Koncercie skrzypcowym g-moll Antonia Vivaldiego. Obie kompozycje instrumentalne trzeba było jednak potraktować jako rozgrzewkę przed występem śpiewaczki. Wybrała ona arie G. F. Haendla i G. B. Pergolesiego, w których dominował albo pierwiastek liryczny albo dramatyczny. Dla głosu Olgi Pasiecznik nie ma partytur zbyt trudnych, niewygodnych, nieciekawych. Potrafi ona z każdej muzyki zrobić arcydzieło, nawet z takiej, której nie stawia na piedestale i traktuje, tak jak Haendla, jako muzykę niemalże lekką, w dawnych czasach „rozrywkową”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |