GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Łucja z Lammermooru” Donizettiego w Opéra d’Avignon
Strona 4 z 6
To właśnie w niej przeszłość miesza się symbolicznie z przyszłością, a marzenia z rzeczywistością, to w jej wodnym lustrze odbijają się wszystkie uczucia, fascynacje i obawy. Fontanna staje się też symbolicznym odzwierciedleniem szaleństwa protagonistki. W tak nakreślonym obrazie scenicznym niezwykle istotną rolę odgrywa zjawiskowo prowadzona przez Roberto Venturiego reżyseria świetlna, nadająca całej wizji niepokojącą tajemniczość, niedookreśloność, sugestywną zmienność nastrojów i klimatów.
Wszystko rozgrywa się tutaj w otaczających osoby i wypełniających przestrzeń sceniczną mrocznych oparach i dymach, jakby w świecie zawieszonym pomiędzy snem i jawą. Podłogę pokrywają utrzymane w jesiennych barwach liście, zwracające uwagę na ulotny charakter ludzkiej egzystencji i przemijalność ziemskich spraw.
Owa wizja intryguje, wprawia widza już nie tylko w stan maksymalnego skupienia uwagi, ale także wręcz hipnotyzuje. Dzieje się tak również w dużej mierze za sprawą fantastycznego występu czeskiej sopranistki Zuzanny Markovej, śpiewającej z ogromnym zaangażowaniem i ujmującą wrażliwością tytułową partię Łucji. Już w całym pierwszym akcie, w ariach i duetach z Edgarem, Markova wzrusza wysublimowanym, żarliwym, a zarazem przenikniętym melancholią liryzmem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |