GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Łucja z Lammermooru” Donizettiego w Opéra d’Avignon
Strona 3 z 6
Tym samym odnosimy wręcz wrażenie, ze wszyscy walczący ze sobą protagoniści zarazem wzajemnie się „spychają” w kierunku fatalnego finału. Według Frédérika Bélier-Garcii Łucję z Lammermooru można zatem również odczytywać jako opowieść o permanentnym niezaspokojeniu. Oto bowiem tytułowa bohaterka cierpi z powodu braku miłości i nieobecności ukochanego, Henryk - ze względu na brak majątku, zaś Edgar – chwały i powszechnego uznania. Owe przeszywające do głębi poczucie braku staje się z kolei pożywką dla różnego typu fantazmów i złudzeń. Nic dziwnego, że od pierwszej sceny - z udziałem myśliwych - aż do pokazującego trwającą w obłędzie Łucję finału, rzeczona opera jawi się reżyserowi przede wszystkim jako dramatyczny proces stopniowego zanurzania się w odmętach rozpaczy. Jego sceniczna wizja – osadzona w ograniczonej do minimum scenografii Jacques’a Gabela – koncentruje się wokół jednego centralnego elementu, jakim jest przywołana w libretcie fontanna. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |