GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Łucja z Lammermooru” Donizettiego w Opéra d’Avignon
Strona 2 z 6
Podkreślić należy, że Bélier-Garcia należy do tych artystów, którzy uważają, iż praca reżysera polega przede wszystkim na głębokim wczuciu się w dane dzieło i pokornym szukaniu jego najbardziej ukrytych znaczeń i sensów. Nie zaś na „przyklejaniu” do niego swojej własnej narracji, niejednokrotnie pozostającej do owego dzieła w totalnej sprzeczności, jak to często dzisiaj ma miejsce. Jego zdaniem trzeba zatem dokładnie przeanalizować tekst libretta i wykonać wysiłek umieszczenia go we właściwym kontekście historyczno-kulturowym, wsłuchać się w każdą nutę partytury, rozbudzić w sobie szczerą fascynację i po prostu dać się ponieść uczuciom. Paradoks Łucji z Lammermooru polega właśnie na tym, że jej przecież mało skomplikowane libretto jest w stanie nas otworzyć na nieskończoną przestrzeń emocji. Mamy tu wprawdzie do czynienia z dość oklepanym tematem przeciwstawiającej sobie dwie rodziny nienawiści i wynikającej z tego niemożliwości pobrania się pochodzących z tych rodzin kochanków.
Wszakże już zaraz na samym początku opowiadanej historii reżyser stara się nam pokazać, że niejako równolegle z nią rozwijają się zupełnie inne wątki, bardziej ukryte, gdyż osadzone w mentalnej przestrzeni bohaterów. Każdy z tych ostatnich wydaje się być prześladowanym przez jakieś nadchodzące nieszczęście, którego się straszliwie obawia, a jednocześnie, do którego jakby podświadomie i w nieunikniony sposób dąży. Każdy z nich jest też w jakimś sensie zafascynowany własnym upadkiem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |