GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPremiera „Strasznego dworu” w Operze Bałtyckiej w Gdańsku
Strona 5 z 6
Wśród solistów wyróżniało się kilkoro. Aleksandra Kubas wykonała brawurowo i w całości (co niestety rzadko się zdarza) arcytrudną, koloraturową arię Hanny, jeden z klejnotów Moniuszkowskiej partytury. Ta aria bywa czasem całkowicie wycinana, bo utarło się przekonanie (za profesorem Witoldem Rudzińskim), że jest nieudana, a tymczasem obcy komentatorzy, jak n.p. Elvio Giudici, autor fundamentalnej książki „L’opera In CD e video” (prawie 2500 stron drobnego druku), stawia ją na równi z największymi osiągnięciami mistrzów włoskiego belcanta: Rossiniego, Belliniego i Donizettiego, podkreślając przy tym oryginalność inwencji polskiego kompozytora. No, ale dla przeciętnych sopranów jest po prostu zbyt trudna.
Znakomity był Paweł Skałuba w partii Stefana. Ciepły, szlachetny głos tenorowy, pełna żaru interpretacja. Świetny był także młody bas Adam Palka jako Zbigniew. Piękna barwa, wyraziste frazowanie, chociaż przydałoby się więcej niuansów dynamicznych. Wróżę mu wielką karierę. Bardzo podobała mi się Katarzyna Hołysz w partii Cześnikowej. To zresztą luksusowa obsada, skoro słusznie powierzono tę drugorzędnie zwykle traktowaną rolę śpiewaczce mającej w repertuarze największe partie sopranowe, a wcześniej mezzosopranowe. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |