opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




18 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • La Fenice 68-188.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Turandot 23-313.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

48 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Potępienie Fausta” Berlioza w Opéra de Lyon

Potępienie Fausta Berlioza, legenda dramatyczna luźno zainspirowana sporządzonym przez Gérarda de Nervala przekładem Fausta Goethego, zostało przeznaczone przez kompozytora do wykonania koncertowego. I rzeczywiście, brak typowo teatralnego charakteru czyni z tego dzieła pozycję niezbyt wdzięczną dla próbujących się z nim zmierzyć reżyserów, a kolejne próby jego scenicznego „ujarzmienia” rzadko przynoszą pozytywne rezultaty, chociaż oczywiście takowe się zdarzają (na przykład realizacja Oliviera Py w Genewie w 2003 roku z Jonasem Kaufmannem w roli Fausta).

Potepienie Fausta 1

Podstawowym warunkiem powodzenia jest na pewno uszanowanie faktu, że główna narracja dramaturgiczna rozwija się tutaj przede wszystkim w warstwie muzycznej, o czym się można przekonać słuchając porywającej interpretacji stojącego na czele Orkiestry Opery Lyońskiej Kazushi Ono. W precyzyjny, wszak nie pozbawiony polotu, sposób wznosi on subtelnie zaplanowaną architekturę dźwiękową wydobywając z partytury Berlioza nieustannie utrzymujący uwagę w napięciu kalejdoskop barw, niuansów i klimatów, rozpięty na szerokim łuku ekspresji, od niebiańsko-eterycznych epizodów wysublimowanego liryzmu do chropowatych, celowo przerysowanych i wzniecających niepokój fragmentów, szczególnie z udziałem blachy. Znakomite rezultaty przynosi w pełni interaktywna współpraca dyrygenta ze sceną, na której niepodzielnie króluje kreujący tytułową postać amerykański tenor Charles Workman, poruszający delikatnością niezwykle indywidualnego tembru, plastycznością i elegancją frazowania oraz bezbłędną dykcją.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART