opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

53 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Potępienie Fausta” Berlioza w Opéra de Lyon

Wciągającym go w piekielne otchłanie Mefistofelesem jest bezkonkurencyjny aktorsko, choć niestety często rekompensujący słabości niegdyś tak wyjątkowego głosu zamianą śpiewu na specyficzną deklamację Laurent Naouri, zaś zmierzającą ku ostatecznemu zbawieniu dziewicą Małgorzatą – destylująca melancholijno-rozmarzoną uczuciowość mezzosopranistka Kate Aldrich.

Potepienie Fausta 2

To wszakże stale obecny na scenie, imponujący zbiorową muzykalnością i godnym podziwu zaangażowaniem chór okazuje się być głównym bohaterem tej prezentowanej w Lyonie inscenizacji Davida Martona, który wyraźnie kieruje dzieło Berlioza w stronę oratorium. Takie ujęcie można zresztą uznać za jedyny zbieżny z intencjami kompozytora punkt tej nietrafionej i w sumie dość nużącej wizji.

Potepienie Fausta 3

Zanim rozlegną się pierwsze dźwięki Marton postanawia wbić widzów – oczywiście przedstawicieli upadłego moralnie i nurzającego się w rozbuchanej konsumpcji społeczeństwa – w fotele za pomocą deklamowanego w unisonie przez chórzystów tekstu, w którym jest mowa o wojnach, Turcji, uciekinierach i egoizmie. Z tym mało oryginalnym i zdradzającym inscenizacyjną bezradność dyskursem konsekwentnie współgra odwołująca się do aktualnej sytuacji na świecie scenografia (Christian Engelhardt), której głównymi elementami są zniszczony na skutek bombardowań wiadukt i wypełniony pustynnymi wzgórzami horyzont (to zapewne syryjski lub irański pejzaż). Na jego tle figuruje żywy koń, a po przeciwnej stronie sceny widnieje Peugot 203 pick up, wybitne osiągnięcie powojennego przemysłu samochodowego.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART