GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBiały Otello
Strona 4 z 4
Yannick Nézet-Séguin, prowadzący spektakl w nowojorskiej Metropolitan Opera, ze swej strony wydobył subtelności verdiowskiej partytury, zazwyczaj umykające uwadze jak uporczywe ostinato blachy, rozlegające się w tle podczas dialogu Desdemony i Otella w III akcie.
Scenografia Es Devlina w znacznym stopniu wykorzystuje projekcje wideo Luke’a Hallsa – na przykład wzburzonego morza w rozpoczynającej utwór scenie burzy, a potem w trakcie przedstawienia wielokrotnie powraca motyw fal, określający miejsce akcji. Uczucie psychicznego osaczenia bohatera znajduje wyraz w laserowej wizji jego pałacu, ulegającego nieustannym metamorfozom, również kolorystycznym.
Z kolei za sprawą kostiumów Catherine Zuber akcja przeniesiona została z wieku XV do XIX, a więc czasów życia i działalności Arriga Boito i Giuseppe Verdiego, nie wzbogacając wszakże fabuły o jakieś dodatkowe treści. Wspomniane zabiegi wszakże nie rażą sytuacyjnymi niekonsekwencjami, a za to składają się na w miarę spójny kształt wizualny widowiska. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |