GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBiały Otello
Strona 2 z 4
W przedstawieniu Bartletta Sherra na scenie nowojorskiej Metropolitan Opera (oglądanym 17 października w krakowskim kinie „Kijów”), wykonywany przez Aleksandrsa Antonenkę tytułowy bohater przedostatniej opery Giuseppe Verdiego w najmniejszym stopniu nie stara się udawać murzyna poprzez na przykład odpowiednią charakteryzację.
Czarnymi wydają się pozostawać jedynie jego dusza i charakter jak to określa Shakespeare w odniesieniu do swego innego bohatera tej rasy – Aarona, kochanka królowej Gotów Tomary w Tytusie Andronicusie. Głos Aleksandrsa Antonenki nie do końca spełnia wymagania pożądanego w tej partii bohaterskiego tenora na pograniczu barytona. Początkowo nie dostawało mu potrzebnej mocy, chyba że artysta celowo rozkładał siły, by starczyły na całe przedstawienie. Zdecydowanie lepiej wypadł w dwóch ostatnich aktach: w przejmującym monologu Dio! mi potevi scagliar tutti i mali w trzecim.
Bohaterem przedstawienia okazał się natomiast Željko Lučić w roli Jagona, którego imię pierwotnie stanowić miało tytuł opery. Może nawet nie tyle pod względem wokalnym, co przede wszystkim aktorskim, tworząc wyrazistą postać sceniczną. Duże wrażenie wywarł jego duet z Otellem Sì, pel ciel marmoreo giuro! na zakończenie drugiego aktu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |